Posted by superman | יוני 9th, 2014 | No responses
בעבר, המילה "בריאות" היתה שם נרדף להגבלות רפואיות מדכדכות כתוצאה ממחלה או תורשה. בימינו, המודעות לאיכות התזונה שונה ממה שהיתה לפני שנים, כאשר הכולסטרול נתפס כמשהו לא רלוונטי בחשיבותו….הצרכנים של היום השתנו. הם הפכו למודעים יותר ולמתוחכמים יותר! והם מעדיפים לצרוך מוצרים בריאים יותר ולאמץ אורח חיים בריא בכיף ובלי מאמץ.
מאז החלה מהפיכת הבריאות בעולם, והמילה "בריאות" נעשתה יותר ויותר פופולארית, חברות ומותגי מזון רבים השתמשו בה כקרש קפיצה לבניית הזהות שלהם. זה כבר מזמן לא סתם טרנד! תעשיית המוצרים הבריאותיים והטבעיים נמצאת בצמיחה מתמדת.
הדור החדש של מזון הבריאות שינה את הקודים החזותיים של עיצוב אריזה. בעוד שבעבר מוצרי הבריאות אופיינו בקטגוריה "ירוקה", האתגר של העידן החדש הוא ליצור מוצרים בעיצובים השוברים את הכללים ומתריסים כנגד חוקי המסורת, שכן, כמה דרכים אפשריות יש להעביר את ה"טבעיות" של מוצר?
יצירתיות באמת הפכה לצורך בסיסי . מקוריות הפכה לחיונית, כדי להתבלט בין המתחרים אחד הכלים העיקריים של פרדיגמות המיתוג החדשות הוא ריאליזם. לא להיראות כמו מה שאני לא. אלא מה שאני כן. לכן, אם מדובר בעולם של בריאות וטבעיות, אין צורך בנייר מבריק או בסרטים מנצנצים, יש להשתמש בחומרים נכונים, נקיים ופשוטים המשדרים את המסרים הנכונים.
נוכחות בולטת של רקע לבן, עיצוב לוגואים פשוטים ונקיים יותר – הם חלק מהמאפיינים של מהפכת העיצוב הזו, ולשינויים האלה יש השפעה עמוקה על התרבות החזותית המקיפה אותנו.
החזון של חברת " Good Food "מחזיר את הטעם לארוחות הקפואות בסגנון מקסיקני, העשויות מחומרים ומתכונים משובחים ובריאים יותר.
אריזות חדשניות למהפכת הבריאות שעברו ארוחות הילדים lunch meals של Revolution Foods.
מותג המשקאות הבריטי INNOCENT הוא דוגמא מצויינת למיתוג הבריאותי בעידן החדש: השפה נקייה, הרקע לבן, בכל תוית יש מלאך תמים ופשוט, בצבעי המשקה, כאילו אומר: "הנה משקה שלא יעשה לך שום נזק, כי הוא בריא!".
המיתוג בשפה האישית מתפתח לעוד מקומות: למשל, בחורף, מולבשים הבקבוקים בכובעי צמר הסרוגים בעבודת יד:
ואפילו מכוניות החברה נושאות את מסר הבריאות ברוח משעשעת:
מגמות המיתוג החדשות אינן מתייחסות רק לפן הגרפי, אלא גם לפן המילולי – ומייצרות שינויים משמעותיים בסגנון של הטקסטים, המיועד כדי להתקרב לצרכנים בצורה רגועה, כנה וידידותית. DORSET הוא מותג CEREALS שמדבר בשפה כזו:
החל מהסלוגן שלהם: "honest, tasty and real", דרך ה"אני מאמין" שלהם המופיע על האריזות:
וכלה בפרטים הקטנים:
סדרת משקאות הבריאות "Body and Eden" העשויה מפירות וירקות טבעיים וטריים ומשתנה לפי עונות השנה, מתקשרת עם הצרכן בעיצוב בקבוקים שקוף, מראה פשוט יחסית ומעט "רפואי", ובסדרת כותרות ייחודיות המסבירה את יתרונות המוצר בגוף ראשון: "יש לי אנרגיה", "יש לי כח" ועוד.
מוצרי הבריאות התפתחו גם לעולם הצמחונות, הטבעונות, והגל האחרון: המזון הלא מבושל – RAW FOOD. סדרת RAW HEALTH של חברת Windmill Organics:
דוגמא למיתוג בריאותי שיצרנו לרשת טיב טעם – אגף חדש למוצרי בריאות וטבע, שנלקח מעולמות הפנג שווי והמזרח:
ולבסוף, אפילו הגלידה הפכה להיות בריאה יותר:
האגן-דאז בסדרה חדשה FIVE – סדרת גלידות בעלת 5 מרכיבים טבעיים בלבד, הלכה רחוק מהעיצוב הצבעוני המסורתי שלה, ומשתמשת בסדרה החדשה ברקע לבן כדי להעביר טוהר ולתת תחושה טבעית ורעננה.
סרט הפרסומת עטור השבחים למוצר: http://www.youtube.com/watch?v=2ZmXrdBIRe8
וסי.בי.אס, במאמר מנומק, הכריזו על הסדרה החדשה כ: Worst" New Health Trend"
http://www.cbsnews.com/8301-505125_162-41340164/worst-new-health-trend-haagen-dazs-five/